Odoo - Prueba 1 a tres columnas

    Cursos y Jornadas

    Professionals from different specialties trained in simulation contribute to the development of our academic content base mainly on experimental learning.

    Odoo - Prueba 2 a tres columnas

    Gimnasios INSPIRE

    This is a space destined to go in depth in skills and acquire new technical skills in laparoscopic surgery, endoscopy and microsurgery in a safe environment for the professional

    Odoo - Prueba 3 a tres columnas


    Programa de Telesimulación

    La simulación virtual se define como la realidad representada en una pantalla de computadora. Esta definición amplia abarca una variedad de sistemas que utilizan diferentes tecnologías y abordan diversas necesidades de aprendizaje.

    FOLLOW US ON OUR SOCIAL NETWORKS                 

                                                                                                                     

    ¿Por qué simular?

    The clinical simulation methodology allow continuous improvement in the quality of patient care, focused on different aspects of health professional´s performance, such as communicational, attitudinal, and technical skills that allows to strengthen safe and adequate care for all our patients. This is how FEMEBA comes to occupy a leading role in SIMULATION and QUALITY matters, not only in Argentina, but also in Latin America.

    We also highlight the importance of starting to use simulation as an important part of the academic curriculum and unite around the concept of "quality of professional training in health sciences" in favor of our patients and our colleagues. 


    La enseñanza mediante simulación implica tanto la creación de escenarios que promuevan la participación pro activa del médico con el paciente, la creación de modelos en los que pueden practicarse habilidades tanto técnicas como no técnicas, y por ultimo la reflexión de todo lo ocurrido como expresión de aprendizaje final, etapa conocida como debriefing aplicado a la reconstrucción de los hechos con aprendizajes de los mismos.

    Desarrolla el aprendizaje emocional, aprender a trabajar en equipo, generar espacios de aprendizaje colaborativo y evaluación como proceso formativo y no como un momento.

     
     

    Interview Dr. Salvador Espinosa Universidad Francisco de Vitoria España

     
     

    Interview Amanda Wilford 
    CAE academy leader

     

     
     

    Interview Marcel Iglesias 
    CAE Latin America representative